Tuesday, November 01, 2011

berudu



asslamualaikum sumorang.


mari kita bercerita tentang berudu. jangan tanya apehal dah bertahun tak update tetibe nak update pasal berudu. suka hati mak la mak nak update pasal apa. blog mak kan. kakaka.


dulu masa kecik-kecik atau zaman belum berdada, binatang feveret aku adalah berudu okay. berudu? korang ade bela berudu tak mase kecik-kecik dulu? ade? ade? takde kan? korang mesti bela binatang-binatang kiut-kiut macam kucen, rebit ataupun kekura. dulu ada jugak bela kucen, tapi berak bersepah, lepastu keje masok rumah curik bilis je memanjang. sudahnya bapak aku buang dekat pasar 50km punya jauh dari rumah takut dia datang balik. lepas balik rumah emak aku rasa kesian maka pungut lah balik kucen tersebut balik ke rumah. sudahnya beliau mati eksiden tepi rumah entah kena langgar dengan siapa. *eh apehal aku cerita pasal kucen pulak ni woii.


okay-okay back to the topic. bila dah taksub dengan binatang comel berudu anyonyonyo ni, maka aku join lah Persatuan Pecinta Berudu taman yang disertai sendiri oleh dua orang sepupu yang setia disisi aku susah senang tangkap berudu. tiap petang lepas pukul lima, kami bertiga laju2 lari dekat longkang hujung taman dimana lokasi penangkapan berudu berada. ketua misi OPS BERUDU tu diketuai oleh aku sendiri memandangkan aku paling besar dalam kelab tu dan paling terer tangkap berudu yang berkaki. fyi, berudu yang berkaki amat susah ditangkap sebab dia berenang laju sebab ada kaki. lepastu suka sorok dekat lumut-lumut. so, kalau sesape yang dapat tangkap berudu berkaki maka dipuji dan diseganilah beliau. kakakaka. geli? aku pun dah geli ni bila tulis balik.


lepas tangkap, maka disimpanlah berudu2 tersebut ke dalam botol kemudian dibawa pulanglah ia ke rumah masing-masing. setelah dibawa pulang maka terlihatlah ibu bapa masing-masing akan berudu tersebut maka di marahlah kami sekalian untuk segera membuang berudu tersebut. *apesal ayat aku tradisional sangat ni woii.


bila dah lama-lama, berudu berkaki tu pun membesar jadi sang katak yang berbadan menggerutu,hijau dan mantap-mantap badannya. sangat geli okay. habis semua aku samak walaupun katak tu bukanlah daripada sejenis binatang haromm. tapi geli tahu tak gile. geliiii.

lepas geli dengan katak, aku pun kononnya bela ulat kedondon pulak yang akhirnya mati kebuluran sebab aku takbagi makan. tahulah pulak aku ulat kedondon makan apa masa tu.sejak dari tu aku dah menyampah dah nak bela binatang lagi sebab endingnye kompom mati je memanjang. kakaka




hai comel tak saya? ciumlah saya kalau nak kwen dgn putera rajaa.






p/s: finallyy aku berjaya updet jugakkk. *bencinyaaaa :')



No comments:

Post a Comment

ISIkepala Anda::