Thursday, December 17, 2009

kalau la kau tahu..

kalau la kau tahu,
hidup aku siyess la sunyi sejak xde kau..
sejak kau pindah tempat lain..
sejak kita dah xjadi kwn baik mcm dulu..
dulu,kita huha2 berdua,
cerita mcm2 perkara,
aku kenal kau xlama,
tapi aku dah mcm lame kenal kau,
sebab kau sama otak mcm aku,
cuma kuat'ceramah' sikit kdg2,
tapi aku xkesah,sebab kau ceramah ada isi,
dgn isi tu lah aku msih egt kau smpai skg.
kalau lah kau tahu,
tiap hari aku terfikir pasal kau,
pasal frienship kita,
pasal jnji2 kau dulu yg always keepin touch,
sebelum kau pindah,kita kwn baik,
tpi kenape skrg kau sunyi sepi tanpa berita??
kau dah jumpa kwn baru ke??
kau dah lupa aku ye??
aku tahu kau sibuk,
atau mungkin kau dah jemu bkwn dgn aku,
aku cuma budak pekan yg biasa,
aku x selevel or sebijak mcm kwn2 kau yg lain,
tapi,aku cuma mintak kau jaga frienship ni,
itu je yg aku nak.
xkurang dan xlebih dari tu..
kalau lah kau tahu..
aku memg syg dgn kwn2 aku,
ape lagi yg dah pernah jadi kwn baik aku,
kau boleh janji dgn aku x??
yg kau akn jga frienship ni smpai bila2,
kau egt ni,aku akn tetap jadi kwn kau,
wlaupun satu hari nanti,
kau dah xkenal aku,
kau dah lupa aku,
kau dah jumpa kwn baik baru kau yg lebih layak dari aku,
boleh??
kalau kau dah xkenal aku nanti,
biar aku yg kenal kan diri aku pade kau.
biar kau egt balik..
yg aku pernah jdi kwn baik kau.
bila kau dah lupa aku,
jgn risau,aku xkan lupa kan kau,
dan kalau kau dah jumpa kwn baik baru,
aku tumpang gembira.
kau layak dptkan yg lebih baik dari aku.
fi eh kaman,
nanti,bila2 kau dah egt aku,
kau tegur aku ye,
aku tggu.
and sedia jdi kwn baik kau lagi,
walaupun masa tu,kau dah xmcm kwn baik yg aku kenal dulu,
tapi aku xkesah,sebab bagi aku,
kau akn jadi kwn baik aku smpai bila2..;)

................................................................

kalau lah kau tahu,
aku betul2 terkejut dgn berita ni.
dulu kita sama2 1 bilik masa ade ceramah pmr kat hotel pelican,
kau tentu egt kan??
mesti kau egt,sebab kita duduk berdua n solat sama2 sepanjang ceramah tu,
aku egt lagi,
kau telefon aku lepas aku ambil result pmr aku pagi tu,
kau tnya aku dpt brapa,
and kau ckp kau hanya dapat 1a7b,
tapi aku rasa itu dah cukup baik..
aku terkejut jugak kau telefon aku,
sebab aku baru kenal kau masa ceramah pmr hari tu,
aku bagi kata2 semangat kat kau,
jgn putus asa,spm msih ada lagi,,
kau egt x semua tu??

kalau lah kau tahu,
aku betul2 terkejut dgar berita kau meninggal dlm kemalangn awal tahun hari tu,
aku xsgka,kau yg aku pernah duduk sebilik,sekatil dulu dgn aku,
skg dah xada..
lepas aku dapt berita tu,aku tnya kwn2 1 sekolah kau,
n diorang kata memg kau yg meninggal dlm kemlangn tu.
kalau lah kau tahu,
aku betul2 sedih masa dgr berita tu..,

kepada allahyarhamah khairunnisa',semoga roh kau ditempat kan di kalangan org2 yg solehah..

AMINNN...






.............(arwah-kiri bersama azwa-skulmate)..........

No comments:

Post a Comment

ISIkepala Anda::