Saturday, December 19, 2009

konklusi

hari ni aku bosan.
kerja aku asik menghadap buku nilam saja satu hari ni.urat tangan aku dah berselirat mcm wayar tv bilik abg aku yg die bantai buat main PS.kalau tak gara2 cikgu sejarah yang suruh aku rekodkan 5buah buku nilam,dah lama aku bersantai kat tilam empuk di markas bilik aku yg mcm sarang lembu atau sarang buaya atau sarang burung,atau sarang ular atau sarang..ah..yg penting bersarang2. habis cerita.
aku mengONkan PC yg ibarat labi-labi laut nak belajar merangkak, tggu dia punye on mcm tggu mak long aku mandi kat tepi perigi. kemudian,aku buka laman sosial fb,check blog huha aku ni yang semakin bertambah bilangan folowernya,(terima kasih kepada yg mengfolow)dan turut juga membuka laman sosial myspace yg kdg2 semakin sendu aku rasa.aku buka satu laman ms sorang rakan baru aku,kemudian melihat foto2 di dalamnya. manis budaknya,bertudung selalu,sopan dan baik juga dimata aku.aku buka album fotonya, masih manis seperti dulu,cuma yang membuat aku sedikit kecewa dan patah hati ibarat kena reject dgn cucu sultan brunei,ade beberapa keping gambar dia free hair atau bahasa malaysianya bebas rambut.(betol ke?)

ok,korang boleh panggil aku ni manusia kuno ke,konservatif ke,ortodoks ke,mak nenek ke,zamam batu ke atau zaman karnibal sekali pun, yang nak anggap trend sekarang budak2 bertudung ni kdg2 free hair free jugak kat luar,tapi aku mcm pelik@heran dgn tindakan budak2 yang bertudung tapi kdg2 xni.,korang tau x tujuan bertudung tu apa??bagi yang memg free hair tu,aku xkesah la.nak kuar dgn rambut ala2 Puan Hiu dalam cite Kampung Boy tu pun apa aku nak heran.tapi yang aku kenal dari awal yang mmg dia tu bertudung,tiba2 ada pic kat ms dgn gaya ratu shampoo sunsilk tu apa cerita??alang2 pic free hair tu dah di letak dlm ms utk tontonan umum, apa kata tudung2 tu bagi kat aku je buat bungkus cempedak kat kebun pakcik aku..lagi tmbah pahala.lepas tu kau nak buat gaya ratu universe pun aku dah xkesah,sebab kau dah kira mcm free hair jugk dah kan.nanti aku bgi crown blink2 yang 20 kilometer pun dah boleh nampak dia punye shining2.gila hebat.
>>kesimpulan:::don't judge the book only by its cover and thickness.grown up babe!

p/s:salam maal hijrah 1431,dah tutup buku lama,semoga bukak buku baru dgn pembaharuan..;))

2 comments:

ISIkepala Anda::