Saturday, October 17, 2009

zaman dolu2..

hari ni da start studi balik...
setelah 2 ari full xstudi akibat mslh kesihatan yg amat tidak memberangsangkan otak aku utk bfikir..bgun lmbat sikit..heheh..dalm kul seploh suku,,
(lepas mak ngn bapak da kuar pi rewang mjlis kawen jiran depn uma)..kire ade alsn la kn aku xjoin rewang skali..ekekeke..(terserlah kemlsn aku..huhu)..mcm biase,mule2 bukak buku kpale da blur..so,aku decide tulis nota je utk tiap2 chapter..hoho..ni la akibat asik skip nk studi,,amek ko syida!!agk2 penuh stgah buku nota 2 aku conteng segale bagai ayt2 sejarah yg sumpah aku sendiri pon xphm,,rilek dulu la..pi dapo,wat air..layn cite tamil kat tb2(disebabkn tga raye deepavali,so,cite kt tb sume cite tamil ngn hindustan je,,juling mate aku tgok..!)
lepas bosan lyn cite tamil yg lebih byk memekak n berjoget daripada jalan cerita,,
(xbole bla dgn penari2 latar yg tibe2 je muncul ntah dari mane..),aku teringat lak baju2 aku lum terbasuh kat washing mechine,,ish..lupe lagi nk basuh bju!!cepat2 aku pi abeskan keje aku yg bertangguh dari semalm tuh..hoho..then,dengan baldi kuneng di tgn kiri,aku berjaln ke ampaian utk menyidai baju,,muke kene kaber rajen,,even mase tuh kepanasn ya amat..xper2..cool syida..cool..haha..tga sidai2 bju tuh,dan dan terdga suara2 sumbang budak2 tga melalak something yg aku rase mcm penah dga suatu ketika dahulu..,
"enjit2 semut sape saket naik atas..enjit2 semut sape saket naek atas.."
"gelek2 telor pecah sebiji..PLOPP!!..gelek2 telor pecah sebiji..PLOPP!!"
"lai lai si lai so fa mi sekola,,lai lai tet tet tet..lai lai tet tet tet,,12345678910.."
"sep2 mi2 tom2..air pasang dalam surut pukul lima..."
aku ta tau la korang penah dga ke x ayat2 tuh..tapi bagi aku..act,tu la feveret games aku time kecik2 dulu..haila..budak2 nih..saje je suh aku egt balek nostalgia time zaman kanak2 rebina aku kan..huhu..egat lagi,,petang2 kalo xkeje aku tangkap berudu kat tepi longkang hujung taman..aku main game2 tu dgn kazen2 aku yakni,pikah,akmal dan sikindut(sebab sikin ni gendut,so,kitorg pggil die sikindut,,hoho)..ape??xcye aku suke tgkap berudu dulu??weh..tu zaman kecik2 oke..time tu paleotak egt seronok je..kotor ke xkotor,,bole basuh apa..kan?kan?haha..
aku ngn akmal dulu penah bela ulat kedondon(ulat beluncas) senyap2,penat tu melilau carik 1 taman..then kitorang tarok dalam botol.. ari2 bgi makn n wat main2..slekeh x kami??haha..lepas ulat tu nak jadi rame2 n terkantoi ngn pikah(kakak akmal),,kitorang pon dengn berat ati melepas kan ulat2 tersebut..isk..isk..isk..sedey2.. start bapak mara aku sebab aku kemaruk sgt tangkap berudu sampai magrib baru balik rumah,,aku da xsentuh da bende2 kotor tuh..then aku beralih plak main games2 tuh la dgn kazen2 aku tdi..tapi yg selalu jdi mangse sikindut la..sebb time tu die yg paling kecik,,so,kalo kitorg kalah pon die xtau pape,,kitorang yg kenekan die balik ade la..haha..jahat gile babeng aku dulu..
tapi skg da xder da sumer tuh..huhu..masing2 da besar..pikah dah f5 da skg..akmal dah f2..sikin lak dah darjah6..so,,kitorg da xberape rapat mcm dulu..tapi still huha2 lagi la aku bjumpe..hihi..
well,baik baik sidai bju amek mase seploh mint da jadi setengah jam!!tu la..yg mengade pi sidai bju smbil berangan skali tu ape cer la syida oii..
peluh2 aku msuk uma..masuk2 tgok bapak da tercegat kat depan tb..
bapak:ko sidai baju ke basuh baju kat ampaian tu??
aku sengih,,cepat2 masuk bilik smbung studi...~~

aku dizaman tadika-5tahun=time dapt je pic ni dulu mak teros mara aku sebb anak die yg huha ni xsenyom time amek gamba...aloo..sori yer mak..org xpasan la!!hee~

No comments:

Post a Comment

ISIkepala Anda::