Friday, October 16, 2009

budak2 sekarang..

Mak selalu ckp,,budak2 skrg da xsame mcm dulu..
budak dulu pi skola jaln kaki je..
mane yg mampu sket,,bwk beskal pi skola..
paling koman pon naik bas lian ho kecik tuh..
budak2 skrg da xmain dah mcm tuh..
ape brg nak pi skola naik beskal??
kompom xngaku kwn 1 skola,,
ape lagi kwn sekelas..
paling2 kene gelak guling2 je ngan member2 lain..
tren budak skrg pi skola naik moto,,
tu xmasuk yg rempit sane sini,,
yg eksen sket ade gak yg pakai kete pi skola,,
padahal sejengkal je tu uma ngn skola,,
bey kurg dekat2 uma aku je..
bia la..kene saman kang bukan aku yg kene bayar ye x??
yg jaln kaki tu xper la..
bole kaber lagi..
uma dekat..watpe nk susa2 bagai bwk trenspot kan??
(stetment kaber diri sendiri)
mak selalu ckp..budak2 skg da xmcm dulu..
budak2 pompuan dulu nmpk dak laki dekat sket je tros diri jao2..
ish..bhaye..bukan muhrim tuh..
jao skali nak pandang dekat2..
free je dpt ayat sapaan,'ko apehal tgok2??ade hutang?'
tapi budak2 sekarg..susah la nk tgok yg mcm tu..
kecik2 da pandai cintan cintun..
dgn sape??dgn member sekelas,,dgn budak tingkatn atas,,
haila..haru aku tgok..
kat skola tu tipu la aku ckp kalo xde istilah couple2 nih..
perlu ke sume tuh??agak2 pkwe korg ley tlg jwb kan paper spm korg x nti??hoho
wktu balik..ade la unggas2 yg melekat dok jaln same2..
aku paling lemah tol kalo terserempak ngan unggas2 nih..
jalan da la mcm sipot sedot,,nak ckp pon mcm dalm kelambu..
ekot ati nk je aku ckp "weh..pegi main jao2 bleh x..jgn lalu depan aku.."..
tu xckp lagi adegan2 free yg belangkas2 ni wat..
ape kejadah nk wat free show kat skola??
ni tempat blaja,,bukan tempat nak tunjuk bakat lakonan korg oke..
sile prihatin sket dgn sifat anti-maksiat semulejadi aku nih..hoho
mak selalu ckp,,budak2 skrg lain..
budak2 dulu xkenal pon dgn bende yg bername ROKOK,,
yg duduk trpinggir sket tgok pon xpenah agknyer,,
sentuh,,hisap jao la skali..
tapi tgok la budak2 skrg..
kecik2 da diaja kenal ngn rokok..
dari sape??of course dari bapak2 yg kaki asap..,
bukan aku nak salahkan semua bpk2 yg memg penghisap,,
tapi da terang2 rokok tu bwk penyakit bertimbun2..
lagi mau kenalkan anak2 sendiri dgn menatang tuh..kan..kan??
n rasenye mcm perkare biase kot kalo tertgok budak2 yg rasenye xckup umo lagi dok menyembur asap2 kat shoppong2 mall,kedai or kat mane2 la..
kire da mcm enviroment biase la bgi budak2 sekarg..
kalo aku..yg memg anti habis dgn perokok ni..pesanan khas buat anda2 terutame budak2 skrg..
"ANDA BUAT..ANDA DAPAT""
(tiru ayat iklan tb ustazah bahyah)
so,,kesimpulan,,salah siape budak2 dulu da berubah jadi budak2 sekarg??
hmm,,ade talian hayat x??bole mintak undian pembace??
.................

3 comments:

  1. bagus2,..satu nasihat walaupun nmpak cam perli2 je..haha..
    leyh la wat article bg kat skulmate..hahaha

    ReplyDelete
  2. hoho..
    rugi je bg flyers cmni kat dorg..
    paling2 wat kapal terbang kertas dok baling2 awek clas seblah..
    paling haru pun wat bungkus nasi lemak je..
    yg xreti nk bce awal2 da jdi penghuni tong sampah la kn..huhu

    ReplyDelete
  3. tu bdk zaman dlu la men kapal terbang...hahaha..
    btw...best bace teringat zaman skolah dlu2..hehe.. truskan update ya... :)

    ReplyDelete

ISIkepala Anda::