Sunday, October 24, 2010

lagu





aku jeling- jeling budak sebelah. kusyuk dia menghayati lagu dalam mp3 murah dia. dalam hati aku mencarut juga, dah la aku masih tgah bersedih mp3 aku punya rosak, kau pulak sakan melalak lagu entah apa yang aku rasa mcm lagu omputeh kat sebelah aku.tak nampak ke aku tengah berkabung atas kepergian mp3 kesayangan aku tu ha? tak nampak ke? tak nampak?! cisss.. makan dalam ni. makan dalam ni..

aku tnya dia, "kau nyanyi lagu apa?"
"lagu omputeh la, ape class lagu melayu"
"lagu omputeh lagu apa?"
"entah. aku bukan paham sngat pun. tapi lagu dia sedap."


hello, brader. lagu melayu pon ade yang sedap-sedap bai..aku yang jiwa rock mcm ni pun masih jugak dengar- dengar lagu melayu dondang sayang cindailah mana apa semua. kurang- kurang nampak jugak ciri-ciri gadis melayu aku paling tidak pun. kuikui.








sweet kan lagu ni? sweet mcm gula-gula kapas yang jual kat stesen minyak petronas tu kan? haha. apehal aku mushy-lovey sngat punya hiperbola ni bila layan lagu melayu. oh tidak. kembali kan jiwa rock kapak zaman sembilan puluh -an tu kepada aku!pulang kan!pulang kan!











dah la. kau dengar je la. abaikan la aku ni jiwa macamana. lagu melayu oke what? kalau dah org itam tu tak payah la nak agungkan sngat lagu omputeh . bak kata cikgu add math aku, korang ni kalau tak paham nak bace soalan omputeh, bace la soalan org itammmm! haha.





p/s : sekarang orang tengah sibuk-sibuk dgr lagu maher zain. apsal aku tak kenal dia tu? ciss. duduk gua hutan mana kau syida?


No comments:

Post a Comment

ISIkepala Anda::