Wednesday, January 27, 2010

ceritaceriti

kasihan blog ni.dah berhabuk+bersarang lelabah+berdebu sejak aku tinggal kan sebulan lepas.
incik blog,awak rindu saya x??sori la incik blog,saya agak kebizian sejak dua tiga menjak ni. xkan nak menghadap incik blog je kan,,tu puan homwork,pakcik kelas tambahan dengan makcik folio berkajang2,sape nak tolong ngadapkan?tak ke sikit punya baik hati saya ni kan incik blog membahagi kasih sayang pada dorang??kan?kan?T-T
rindu betul aku nak tekan2 kat keypad pc "ekspress' aku ni.walaupun tggu dia punya on loading macam haram dia punya lama.tapi tak apa.aku sanggup tggu wlupun ssekali naik juga darah tggi aku bila perasan mak aku mandi sampai busuk balik pun loading dia xhabis2.
oh ya.cerita sekolah aku mcm biasa.kasihan juga aku tengok dekat ketua pengawas aku yang mcm tak cukup oksigen bumi dia bernafas dok arah pengawas2 baru pergi bertugas sana sini.
dalam hati aku jeles juga dengan member aku yang bertugas jaga kantin.sebabnya diorang smbil jaga sambil mencekik juga kadang kala.sementara aku hanya jaga tembok batu menghalang budak2 india atau adik2 kecil yang tak faham bahasa gatal kaki nak lalu kawasan blok yang telah dibloking pengawas ala2 polis trafik yang nak saman orang xde lesen.
habis pasal sekolah.lusa aku nak berangkat ke Riau,Indonesia utk bercuti dengan emak dan bapak.sibuk tak sibuk,gila apa kalau aku tolak mentah2 bila diajak jalan2 oversea.tapi tak naik belon pun,cuma feri aje.tapi tak apa,malam2 aku sekarang sibuk dengan menelaah kamus jawa-melayu.bapak mencarut saja bila tahu aku sibuk belek kamus jawa-melayu.
"buat apa sibuk2?tu mak kau jawa asli dah ada tukang trenselet kita nti"
mak senyum saja.macam aku tak tahu dalam kepala dia dah terbayang peta minda nak shopping barang apa.seronok ,sebab pakai wang berjuta2 katanya.

No comments:

Post a Comment

ISIkepala Anda::