Wednesday, January 13, 2010

Facebook


kalau aku pegang surat khabar,selalunya berita muka depan yg akan aku baca dulu,.xpun berita hiburan yang akan aku capai dahulu sebelum usha baca berita2 yang lain.kalau xjugak,cuma intisari rancangan tv yang akan sibuk aku baca,selidik,kaji gila2 utk cek rancangan apa yg sedap utk aku layan hari itu.ah,balik2 drama melayu.sinetron indonesia lain pula cerita.cuba la sekali sekala tayang cerita2 klasik P.Ramlee ke,Do Re Mi ke, atau ape jadah lain yang paling tidak boleh juga aku memahirkan diri dalam bahasa2 klasik bunga2 smbil menyanyi2 lagu riang. cuma kali ini aku bersyukur sikit sebab cerita dongeng indonesia sudah takde lagi menyesakkan mata dengan kelibat2 jin warna warni pelbagai rupa.
aku belek2 surat khabar Harian Metro,sebelum terbaca artikel tentang hukum hakam menyertai Facebook.agak terkedu juga bila baca dia punya tajuk.memg dah mengidam backhand aku la kalau korang tnya aku ada akaun fb ke tidak.tak ke sikit punya besar badge fb aku terpacak kat belah kanan tu. lepas baca,baru terfikir. nak delete atau biarkan saja akaun itu hidup dengan gembira di alam maya serba serbi canggih ni.bagi yang belum sempat membaca artikel tu, sila klik sini utk bacaan bersama.






renung2 kan, dan selamat beramal!




5 comments:

  1. adoi....ish...pening gak nk pk kan..per pon asal kiter x wat benda yg bukan2...maybe it's fine to have da FB...u know something?adik kwn akak ader 6 akaun FB...semata2 nk men farmville...giler x?

    ReplyDelete
  2. dah betol sgt laa tu bb~ aku setuju kata2 ko~
    yg penting nawaitu kite an~ selagi kite x terpesong nawaitu kite nk tolong ke tertolong ke sokong ke menyokong ke puak yahudi sudaa an~
    hehe~ :)

    ReplyDelete
  3. kak bb;yup,depends on ourself.tak salah nk berfb asalkan tahu batas2.adik kwn akak tu bukan tahap giler lagi dah tu,meroyan abes smpai ade 6acc.gila kentang!haha

    kak aida:ya!saya sokong yang dipertua! hidupp misz aida peacesz!haha

    ReplyDelete
  4. Kalau nak kira, hampir semua benda kat dunia ni buatan orang yahudi terutama benda dan perkara yang berkaitan dengan IT ini.. Apa lagi nak buat?

    ReplyDelete
  5. Salam,

    Jangan lepaskan peluang utk memenangi 4GB Kingston Data Traveler atau 250GB Maxtor External Hard Disk.

    Sila layari:
    http://emilayusof.com/2010/01/blog-survey/

    ReplyDelete

ISIkepala Anda::