Sunday, October 11, 2009

du yu like sundei??

aku suke ari ahad,
sebb hari tu xskola..
sebab hari tu weekend..
sebab mak ngan bapak ade kat rumah..
n paling best...bole bangon lambat..
tapi ahad kali ni,,
pagi2 aku da dikejotkan oleh 'alarm' mak yg terchenta..
ade org dtg beraye..
haila..raye da nak abes da..
ade lagi ke yg dtg??
kalo nk datang pon xbole ke tggu petang siket??
taper,,aku bangkit,,
dengan xbasuh muke,aku melangkah ke dapo dengan banggenye..
terserempak bapak yg beru keluar dari dapo..,
bapak:awal bangun??
aku sengih..perli la tuh..
taper,,bole saba lagi..lgipon mengenangkan aku lum gosok gigi,.
malas nak bukak mulut,,
karang pengsan bapak aku..naye je kan?kan?kan?
sampai dapo,aku amek teko,,
bukan nak minum...kemalasan aku xde la smpai nak brekfes xbersugi ..
mak suh wat air nes o je memandangkan susu pekat da abes stok,,
oke,aku angguk,,laju aku wat air nes o tersebut..
taruk nes,air panas,gule,then kacau..siap..
nak rase,gigi xgosok..hm...oke la ni kot..,
aku letak cawan n teko atas dulang,
then letak atas meja menanti bapak angkut bwk keluar,
xkose la aku nak pi hidang kat depan dgn wangian mcm nih..
pastu aku pi dok tolong mak masak mi hun sup kat dapo,,
haila..bangun2 da kene wat keje mcm2..
taper,,aku saba..kene tolg mak,,
itu ini itu ini,,mi hun pon siap,
bapak ngan mak pi hidang kat luar,
aku terpandang mesin basoh yang bertimbun baju aku dalam tuh..
hm..lum basuh baju..ish..kene basuh cepat..
da siap sidai,,aku masuk dalm uma..
penat2..nak rehat dulu..eh..basoh muke la dulu..
terpandang pulak dapo,,mak aih..mcm kene gempa bumi 8.8 skala hektar...
tapi xpulak aku rase gegaran dari tadi,,
taper,pelan2 aku kemas...

cuci pinggan,lap meja,mop,sapu smpah,buang sampah..

fuh..siap..dapo mcm baru kene decorate dari eric leong la plak kan....
bole tahan..ade bakat aku nih..hoho
tgok2 da tgahari..cepat gile babeng mase bjalan..
aku pi mandi..anak dare ape yg mandi tgah hari nih syida??
gasak la..pas mandi baru hilang ngntok aku..haha..
masalah bilik,,yang sentiasa bersepah..serabut kple...kemas2!!!
oke,siap kemas..hajat nak studi science la ari ni..,
pensel pilot yg 1-1 nya barang aku yg bwane pink..da ready kat tgn..
meiosis..mitosis..variation..daugther cell..chromosomes...mutation..
tibe2 rase kepale mcm ade lori sipot bwk simen 30 tan..
ah,,sudah..jgn la pening aku nak dtg time2 cmni..
nak datg pon tggu la kat skola time ckgu sejarah dok bebel pasal tamadun dunia..
xpon time cikgu ekonomi dok settlekan masalah penawaran harga barang pasaran,,
ah..makin lame bukan lori sipot je ade kat kple aku..tapi,
lori ayam.,lori balak..treler,bas ekspress,kapal selam,jet pejuang...bla..bla..bla..
badan mule rase xsesedap oren..mual..mcm nak muntah pon ade..ape kess plak nihh..
argghh!!xtahan2...buku teks aku tutp,
kesian kau buku..
baru je aku nak bace ko...ade je halangan menimpa aku..
ish2..then,petang tuh aku abeskan dengan tido je..
dalam kul6,mak kejot..tapi bukan dengan 'alarm'..
dengan goncangan lembut,..
huhu..naseb la mak faham..
kalo die bunyikkan 'alarm' nyaring die tu..
sampai besok pon pening aku xkan baik..
mak suh aku mandi..aku pon ekot je la,,
mlm tu baru rase kepale ringan sikit..
yeahh..bole studi!!cepat2 aku bukak buku sc petang tadi,,
da separuh aku studi,,dan dan dpat mesej dari parin..
"jeno,sok pakai bju uniform, puteri islam"
wut???yang kaler pink tuh??
haru laa...da isnin minggu ketiga ke??
esok patutnye bole cuti,,sebab budak2 f3 tga berperang ngan paper pmr,,
tapi bile pk2 final exam nk dekat,,chapter pon ade byk yg xhabes lagi..,
aku skola je la..merajinkan diri...
huhu..taper syida..lagi bpe hari je ko kene pakai bju tuh..
oke..aku saba..sambung studi balik..,
dan...................
TUPP!
gelap....
malam itu..blackout lagi....
oke....fine...
bole x skrg aku ckp aku xsuke ari ahad??
...........





No comments:

Post a Comment

ISIkepala Anda::