Saturday, September 26, 2009

my kampong..


huhu..
even arini da masok raye ke-6,
tapi aku tetap bersemangat nk cite pasal raye..hoho..
bile sebut pasal raye,mesti berkait2 dengan kampong halaman..
n bg mereka yg xtau or wat2 xtahu,kampong aku terletak di Jalan Daud,Muar,JOHOR,,
saje saye tekan kan disitu perkataan JOHOR yer...
sebab saye bangge menjadi anak jati johor..hidup mawi!!
erkk..ape ko merepek nih syida...cukup2..
tok bak da lame da xde..time 2 pon aku kecik lagi,,so,aku xbrape nk engat kenangan bersame beliau..huhu...
kat uma di kampung ak dihuni oleh 3 org manusia,
yakni ade tok mak,uncle za'ba n bibik brutal tokmak..hoho..
sebab ape aku panggil brutal??
sebab die jenis yg selamber je dgn org..
majikan pon mcm member,kitorg pon da xanggap die bibik,
da mcm ahli keluarge sendiri dah..
bygkan die cat sendiri 1 umah tok mak 2..
sampai 6 tin cat die kerjakan..,
sebelum cat,siap kikis2 lagi dinding uma tuh..
x ke rajen gile babeng bibik tokmak aku yg sorg nih??
huhu..ape2 pon,kitorg xkesa die nk watpe pon,,
asalkan die jage umah n tok mak dengan baik suda..
aritu balik kampung cuma ade pakcik aku,uncle bakar or name glemernye
uncle BURN n family
ngan makcik aku,untie puzi n family je..
xjumpe pon paklong ngan fam die,
so,raye kali ni memg xbest sgt,sebb keturunan atok rahman semue xkumpul..huhu
well,aku balik kmpung aritu pun sekejap.,
tido sane cume semalam je,
xde ape nk diceritakan sangat,
cume quite hepi dapat jumpe sedare2,,
otak tenga blur,xbleh nk taip panjang2..ni aku ade tarok beberape pic time balek kampong raye arituh....
jeng..jeng..jeng

yeah..ini la die umah kmpong aku kat muar...perasan x ade pagar kecik kat ruang depan tuh??
ha..dulu time kecik2 atau dengan lebeh tepat..time badan masih ringan2...aku suke panjat pagar tuh n jalan atas pagar tu.. konon2 mcm titi kecik la... sangat la tiade pekerjaan laen aku ketika itu..hoho
hahahh..gamba yg lupe nk dirotatekn..disebab kn aku pon malas gile babeng nk upload pic baru,
so sile merengkan kpale anda yg sedie mereng itu untuk melihat pic ini dengan betol..trime kasih..hahahh..

somel x tokmak aku??hahahh..act,muke sedeh sebab kitorang nk balik da tuh..saba yer tok mak, karang kitorg balik lagi..nantikan kepulangan kami di perantauan..cucu bongsumu ini sentiasa merinduimu.hoho...(tok!nk wet raye!lalalala)
hoho..this is tok mak's brutal bibik..n lagi sekali aku lupe nk mengrotatekn pic..hoho.. pandai2 la korg ejas sendirik kpale korang yer..hihi
see,brutal2 pon lipstik tetap merah menyala you!!menggoda gitu..hahahh..ampun bik oi..
samat ari raye!!ngee

....sempat menggayakan aksi2 menarik dan tertarik even tga sibuk mengemas brg2 utk balik...sian mak,,xnampk muke,,sori yer mak,xsempat nk suh posing maut ..kang kat uma kite posing abes2 yer mak..siap bgambo dalam studio lagi..hihi
bergambo bersame tok mak sebelom berangkat pulangg...time ni hati berbunga2 coz byk dapt wet raye dari sedare2..haha..tengss all..taon depan bgi lagi yer..:D
(p/s:abg ejam xde coz aritu die terpakse balik bp memandangkn keje yg bertimbun di hospital..kesian2..karang kitorang cropkan gambo ko ngan kak yana eh..tapi cm xde tempat plak nk letak..hm..seblah epit ngan abg ejat 2 bole kot..??)

No comments:

Post a Comment

ISIkepala Anda::