Sunday, September 27, 2009

konvoi raye lagi..


salam2...
semalam hari kedue aku konvoi raye ngan budak2..
peh..penat gile babeng..hoho..
tapi memg hapenning abes la..
n turn raye uma aku ari ni..
so,pagi2 da dpt mesej dari roana..
'beb,kitorg dtg uma ko kul 3 ni tau"
tros aku menonong mendapatkn mak yg kusyuk bace kolum gossip kat paper hiburan,
aku ckp ngan mak,suh mak msk2..
n mak ckp suh mask yg simple2 je..
sebab mak ngan ayah nk beraya pi air hitam petang tuh..
so,mak decide untk msk mee goreng je...
mak:hah!tggu ape lagi..kwn2 nk dtg kul 3,ni dah 2 suku,barang2 msk da la xde..pi kedai la beli!!
aku angkat kening sebelah,
bibir dah terukir senyom kambing yg xmandi pagi..
hoho..malas la pulak nk keluar!!..
petg2 cmnih..panas lak tuh..abes muke i nanti..
(sambil wat muke gedik..weks)
eh...dga bunyi moto dari luar..
tu mesti bapak balek dari mejid..
kesempatan nih....
aku ape lagi,lari pecut 1oometer la keluar,
aku tgok muke bapak,
rilek je..ala2 datuk K pon ade dgn misai die tuh..
hihi..mud bpk oke nih..ckp syida!!...ckp!!
aku:bapak!!kwn2 nk dtg..tapi brg2 nk msk xbeli lagi..
aku wat muke kesian..atau dari pandangan mate bapak aku..
muke mintak pelempang je tuh..haha..
bapak:mak nk masak ape?
aku sengih..ade harapann...
aku:mee goreng..
bapak diam,
masok dalam umah,amek dompet,n ilang dengan kreta saga silver..
yeahh..misi berjaye!!
xlame lepas tuh,bapak balik,
aku yg tga setting kuali n bwg2 yg nk dimasak kat dapo,
sambut beg plastik econsave yg bapak bagi..
aku tgok isinya,tauhu,udang,sawi.taugeh dan mi kuneng..
hah!cukup la tuh..sape kate org laki xpandai suping brg2 dapo??
bapak mmg bijak cam aku..hahahh..tibe2 je..
then aku cepat2 potg bhn2 masakn yg patot..
da siap smuenye,aku panggil mak,n mak pun mulai memasak..
(act,aku nk msk sendiri,.tapi cume mls je time 2..lalala)
tga sebok tolong mak masak,kakak brutal aku tibe2 menjerit dari hall depan..
g jek:inul,,,kwn ko da dtg!!!
hoh!?da sampai??
aku tgok jam kat dinding,tepat2 kul 3 petang !!
woh..haru betol kwn2 aku nih..menepati mase gile babeng..hoho...
alamak,da la xsiap2 kan diri agi nih..
aku wat lompat kajang ke bilik,
tros aku capai bju kurung n selendang purple,..
ahh...xsempat..aku gosok selendang je..
bju kurong xpyah la nk digosok..
xrenyok sgt pon ..aku cpai tuala..
mandi2!!aku blom mandi dari tadi!!hahahahh
(kantoi la pulak!!malu2...errr)
gitu gini gitu gini,aku pon da siap berbaju kurong purple n berselendang..
tgok cermin wat last view..
oke..dah cun syida!leh jemput kwn2 msok!hahahahh..
then,aku pon kluar,,mcm biase, kepale tunduk,sopan n kaber cun aku berjalan..
da keluar uma,tgok2 cume ade seciput je yakni aja,roana,adam ngan peq je..
aku:mane yg lain??
aja:aku nga tggu dorg la nih.. kang kitorg masok saing la..
aku ngangguk n masok balek kat uma..
kene tolong mak hidangkan makann..hoho..
xlame lepas tuh..segerombolan budak2 huha sedunia aku pon sampai..
hah!tgok sendiri la bpe ramai..
chantek je deretan moto2 paking depan uma aku...hoho..
yeahh..mari,mari,marii,,,lelong!!lelong!lelong!!

aja sempat posing atas moto fared..is kat tepi da risau moto die kene kacau ngan aja..hahahh..
ini hnye sebahagian barisan moto kat depan uma aku..huhu.


then,aku jempot dorg masok..
dan dan la muke2 sume tga kebuluran..hoho..
xjemput duduk dorg da duduk,so aku jemput dorg mkn kueh ngan minom air dulu..
pas2 baru la aku hulurkan pinggan2 kepda manusie2 yg dari tadi da terjeling2 kat mee goreng tuh..hahahh.sian korg..
n ini ade la muke2 budak2 kelaparan..hoho..

ini budak2 lelaki:dari kiri;peq,farok,fared,abg,arul,apis ngn fazrul..,
yg lain xsempat nk amek coz dorg ade yg dtg lmbt sket..
haha...ni lagi sekor kwn aku yg gile..yg kiri roana,yg tga wat gaya kebulor habes melahap mee tu aja...tambah2 ja ..,byk lagi tuh..
hah..yg pegg garpu ala2 nk rejam org nih adam,yg bju itam ejat,gurl yg tga minum,pain, yg tersorok dek kpale ejat yg beso gedabak tuh..mira,,(sori ek mira,,xnmpk muke ko,,,ko mara ejat,jgn mara aku,,,hoho)

lepas mkn pe semua dorg pon lepak uma jap..
perut da penuh..nk rehat2 kan diri sebelom ke rumah yg seterusnye,,
sempat la kitorg berhuha2 sakan n bergambo-gamboran kat ruma aku..
yg dorg ni pulak ade yg mkn cm pengantin,
so,kesabaran adalah penting pade ketika itu ye tuan2 dan puan2 sekalian..
n ni pic yg sempat aku amek sementare mnuggu 'pengantin2' abes mkn..

sesi gosiip menggosip kot....hohohohhhohh..

angah dengan aja...lapar lagi ek ngah???

classmate dari zaman tadika,pejal dengan aweknye...
hah!kantoi!report mak ko!aku ade bukti nih!!hahahahhhh

mat top ngan aja yg kekenyangan...
ke masing2 tgah frust tuh??no komen..no komen..

n my BIG fren,luqman n aja possing baik atas tangga...
samat xpatah kayu tgga aku man...hahahh..
n mee goreng mak arituh licin abis dikerjakan oleh budak montel itu..
dasat ko man...impress aku..hihihi..
(sori man,xbole nk rotate,coz blog ni kate overspace!hahahhh..guro je)


then,lepas tu,kitorg pon gerak uma alin,
uma asip(yg suatu kejadian telah berlaku kat uma die..,hahah),
uma fared..n beberape buah uma lagi..
tapi yg paling best kat uma fared la..
sebab mak die yg baek ati telah bagi kitorang wet raye seringgit seorang!!
hahahh..mase tuh segan nk amek pon ade...
tapi dah org hulor..amek je la kan..
mekaseh ek mak fared...
next year kitorg dtg,,jgn lupe bgi lagi..hahahh..
well.,lepas tuh kitorg pon balik ke rumah masing2...
engatkan ley rehat2,tapi masok2 je uma pas bukak selendang,
askar kat uma aku(kakak aku yg brutal tu )dah tunjuk arah dapo...
ala...
kene cuci pinggan mangkok budak2 tadi...haru...
n aku pon menurut perintah je la arahan 'askar' tuh..
taper la..ni kwn2 punyer pasal...
korang da sudi rayer uma aku pon..kire aku rase mcm dihargai gak la..
hahahh..
tengs byk2 kpade budak2 yg dtg uma aku arinih!!
next wik dtg lagi ye..!!
(n aku akan pastikan korg makn minum pakai pinggan n cawan polestrin je nnti.hahahh..:P)

No comments:

Post a Comment

ISIkepala Anda::