Wednesday, September 23, 2009

aku si blogger baru!!


Assalamualaikummm..
salam perkenalan pade sumer insan2 kaki blogger sekalian..
huhu..disini,saye mewakili mohor raje2 besar ingin mengumumkan..bahawe...
erkk..oke2,,stop talking rubish syida!
act,siyesly,xtau nk tulis blog ni cmne..
so, i just taip sesedap oren je nih..
but i think firstly better introduce myself dulu la ek...
xkan la tibe2 nk cite huha2 ngan korang lak kan..huhu
name aku,Syahida or....,
ZAINOR HANISYAHIDA BINTI ZAINORDIN..
ha!amek kau!sekali berjela name dalam ic aku bagi nih..
huhu..agak panjang n complicated nk sebut..
even cikgu2 dari skola rendah sampai ke sekolah menengah ni pun,
xpenah berjaye nk sebut name aku dengan harkat dan tajwid yg betol..
huhu..korg pon aku sarankan,sila practise dari skrg yer mengeja dan menyebut name aku..
(tapi xpenting mane pon..hoho)
tapi korg ley pggil syida jer..lebih mudah disebutkan??
act, tu name panggilan keluarge..
kwn2 kat skola usually pggil Zaino je..
xpon bg kwn2 yg sekepale n sesedap oren suke ubah2 name yg mak bpk aku bg nih..
dorg pggil JENO..n 4 kwn2 chinese...JAINO..
huhu..lantak la nk panggil ape..
jgn jaoh menyimpang sgt dari name asal aku suda..
huhu,,aku skula kat SMK DATO' SETH..
yeah...skola yg setia aku huni sejak dari form 1 lagi..
act,memg nk pindah..tapi disebabkan rekod aku yg terlalu baek,cikgu2 xbgi aku pindh...haha..
(sile percaye dgn stetmen berikut)
n studying in form 4..kire aku baru 16 tahon..(tapi da meycet abes oke,hihi)
aku tggal di sebuah umah yg xgedabak mana wif my belOved parents..
wink2..saye tekan kn disini,,MY BELOVED PARENTS..
(agak2 kalo aku boldkan word 2 wet raye dorg bg lebeh x ek?haha)
aku ade 6 siblings..n i'am da younger..huhu.tapi xmanje aw..
aku hati kering n xde prasaan..hoho
nti la aku cite pasal siblings2 aku kay..
n i love readin books!!haha..
geli je dga kan??tapi siyess ahh..aku ni dalam diam ular buku aw..
jgn maen2..hihi..tpi currently not teks book oke!
hoho..buku tu bace time kene denda ngan cikgu je..xpon tga kene soal soalan pelik2 dari cikgu,,
time tu la aku rase perlunye membace buku teks sekolah...haruuu..
tapi aku suke bace buku2 yg lebeh kepade life n action..
so,story mory pasal love2 sweet couple mintak ampun la awl2 ye..
kalo aku bce pon aku bace bku AYAT-AYAT CINTA by Habiburrahman..
pehh..buku tu kalo ulang2 bace pon xjemu..
n aku fan gile mati HARRY POTTER..
huhu...cite paling best dalam abad ni even cite 2 pon mcm byk tipu aku je..
haha..tapi jalan cite die menarik n ade konflik serta klimaks yg berkesan,,
huhu..mule dah mencarut..
n some of buku2 novel laen yg telah byk dibagi pinjam kepade kwn2 aku..
nampak x?jelas dah tu menunjukkan yg aku nih memg pemurah..haha
( tp tolong ler pulangkan cepat wehh..huhu)
aku otak gile,suke ktawe kuat2..(kecuali kalo ade boys lalu..kene la control kan?kan?hahaha)
suke akan kelawakan..sebab aku xbleh tgok org muddy..huhu..
aku rabon jao+dekat..tapi xbyk sgt la..
xsuke pakai spect!coz menyorokkan mate aku yg shining2(trime kasih inner shine!haha)
tapi kene pakai gak time kat lab..huhu..leceh2..
aku suke mkn pedas2..air xkesa tapi prefer air buah2an la...hihi..
n semalam baru aku decide aku nk jdi LAWYER yg berjaya!!
haha..geli je dga..well,depends on my results spm aku nti...harap2 oke laa..huhu
oke,mcm da cukup je intro aku bg nih..terlebeh kot..hoho..
anyway,tenngss coz sudi bace even aku sendri xphm ape yg aku bebelkan dari tadi..
kire ni writing stret from my heart oke..hoho..
okey,sambung kat post laen nti ye!!
SELAMAT HARI RAYE!!!:D

No comments:

Post a Comment

ISIkepala Anda::