Tuesday, January 11, 2011

nama



dalam famili, nama aku paling susah nak diingat manusia. kalau ingat pun komfem salah ejaan, takpun salah sebut, xpun tak-bersebut langsung. oh ya, untuk pengetahuan, nama adik beradik aku semua bermula dengan nama Zainor, diambil dari nama bapak aku, Zainordin. faham? tak faham dah. ade aku kesah. berbalik pada usul perbincangan tadi, disebab kan nama kami sama, jadi sering berlaku salah faham komunikasi dalam telefon. contohnya macam.

"boleh bercakap dengan zainor?

"zainor mana satu? "

"ala, zainor yang ada mata dua, hidung satu, mulut satu, telinga dua tu."

"kau dah lama hidup ke?"


tu contoh panggilan yang tempah free sidekick ye kawan-kawan. jangan buat. kalau tak memang aku bagi pelempang. satu hari, member entah siapa telefon rumah. si bapak baik hati tolong jawabkan di kala semua anak nya leka menonton Man Belon dekat astero.


"hello.ye, nak cakap dgn siapa?"

"hello. er.pakcik. zainor ada."

"zainor mana satu?"

"zainor yang tadi kena denda diri luar kelas siang tadi. "


"erkkk."



lepas tu jangan cerita apa jadi..automatik aku jdi reporter rumah tak bergaji, takut rahsia-rahsia lain terbongkar susah juge.bikin rosak identiti sebagai anak solehah dalam rumah yang aku bina sejak dari lahir je .eh.asar pun nak dekat ni.nak gerak ikut bapak jemaah masjid. lagipun,takut anak pak imam kening lebat tu tak kusyuk pule solat jemaah bila lihat aku takde ikut berjemaah nanti. kang direject jadi waif nombor satu, susah juge. tengok. membajet solehah pule tetibe.











aku harap minah atas ni tukar nama komersial dia kepada nama yang lagi sesuai . tukar lah weeii. pelisss. pelisss. aku dah mula rasa nak berdiari sekarang ni. iskk.




p/s : sidah jainurdin.




3 comments:

  1. syida and shida.. ahaha lain tue.. tapi senang what nak sebut...


    *ada member aku name sidah a.k.a sidot..

    ReplyDelete
  2. ahahah..syida tuh nk komersial kot.. wakakakakaka

    ant fllow ko

    ReplyDelete
  3. encik ti : ya. kirim salam sama member kau. cakap nama kita same.kki

    anat : follo kau gak wehh.

    ReplyDelete

ISIkepala Anda::