Friday, December 31, 2010

reunion








apa anda buat bila jumpa balik kawan yang lima tahun tak nampak muka? kumpul ramai-ramai makan satu meja bergelak macam manusia tak pernah jumpa pizza? dan bila jumpa balik geng sehingus yang dulu muka mintak disepak, sekarang matured nak mampus dah rupa emak plus bapak orang? yang dulu tak pandai cakap kotor-kotor sebab emak marah ,sekarang babi, bodoh pantat bangang semua keluar? yang dulu juga stended rambut sikat tepi sama gel rambul segengam menempel di ats kepala yang dari jauh dah nampak berkilat tapi sekarang rambut pacak-pacak dengan yang serabai tak bersikat macam penagih pun ada? seluar yang dulu dipakai wajib bersama belt atas perut dan wajib di iron sebab emak marah kalau baju renyuk-renyuk sekarang dah maju cume ber shorties menampakkkan bulu betis yang lebat dan mengancam. haish. detail sangat aku bagi perbezaan dulu dengan sekarang ye tak. budak-budak sekarang..,cepat membesar, cepat berubah ye tak? terima kasih lah dekat budak kecik yang lancar menaip mengomen gambar yang kata aku macam emak orang dekat fesbuk. sumpah terharu doe. -.-


oh ya. mari kita berkenalan dengan kawan lama aku. mereka-mereka ini adalah kawan sekelas aku dari darjah satu hingga darjah enam. sekarang dah habis form five kira dah lima tahun baru jumpa balik.nampak tak muka aku yang paling ke-emak-emakan di situ?omk!








ini yang perempuan. xsemua yang dapat hadir, tapi takpe. cukuplah ni buat jadi ahli gossip tingkap baru.






dari kiri : emak orang, luqman, shera, sharina, emy, fatin dan hazlin :)









yang muka cover pemalu mintak disepak itu makcik Rahimah, yang mata macam ahli sihir *oh tak, aku jeles sbenarnye tak dapat pakai lens! waa* tu dia cik Habsah.






muka tahan berak ini anep. sekulmate merangkap jiran aku juge. satu sekolah juga engan aku smpai sekarang. haih. takde muke lain ke asik muke kau je yang aku tengok. bosan tau x?! haha







ini pulak si ulat choi choi Hakem. kenapa aku panggil dia Ulat? sebab bawah hidung dia ada parut yang macam ulat bekas eksiden dulu.haha. merangkap jiran sebaris rumah dengan aku juga.






yang duduk sopan nauzubillah ni, Akmal Adib. anak kepada pakcik terkenal di pekan tempat aku tinggal. satu-satu nya clasmate yang berjaya sampai ke Sekolah Alam Shah yang femes agios tu. oh ya, class mate yang paling aku engat sebab budak ni dulu suka buli aku. biaselah, dulu cuma ada nafsu kecil nak usik gadis comel membuak dalam benak hati.






ini pula emak orang bersama nenek orang. ya, kami kawan baik semenjak emak kami menge-push kan kami keluar ke dunia dulu. hebat kan? *oke.tipu.







abaikan nenek orang di belakang tu. budak lelaki ini Luqman. anak kepada doktor yang tekenal juga di pekan Yong Peng tu. bekas pelajar MRSM TGB, Jasin ,Melaka. mungkin bakal bergelar doktor juga nanti barangkali. kemana tumpah kuah kalau tak ke nasi ye tak?






ini makcik Iqlima dengan makcik Rahimah senget. haha.






yang baju kotak-kotak tu orang kuat pada hari itu. anep dengan si organizer, BABY AFIF . gebu kan dia ? macam baby. kehkeh





emak orang , shera, emy dan hazlin.





ini Shahddam. classmte yang paling sukses dalam sukan. sekarang mewakili Malaysia dalam bola sepak bawah 18 tahun. apsal aku tak ngurat dia dulu? apsal? apsallllll???!





fatin aqilah dan sharina husna.





apesal ade gambar budak ni lagi ni. choi.




bila emak dan bapak orang berjumpa.





ini muizzudin. merangkap jiran aku juga. bekas pelajar MRSM Gemencheh. mase skolah rendah dulu dia yang paling tinggi macam galah. sekarang pun makin tinggi dan lagi hensem. aww.aww.





the boys.





ini izzudin. atau lebih mesra disapa Cintot. mungkin faktor tubuh dia yang kementot plus muka ala-ala konon baby face menyebabkan mandat gelaran itu dikurniakan kepade beliau. nampak tu, berspec pink lagi. haish. geram aku! kikiki





si ulat, rahimi hidung besar, si organizer yang berpeluh duit bil tak cukup, dan gadis hitam mnis, Asyikin.



oke dah. tu je pic yang sempat aku rembat dari fesbuk orang.





reunion kali ni nampak ringkas mungkin. tapi mungkin bermakna buat kami. dan mungkin juga sebagai tanda bersahabatan kami takkan pernah putus sampai bila-bila. dan mungkin juga satu hari nanti kami takkan bersua lagi. mana lah tahu kan? semoga kalian semua sihat-sihat selalu. dan berjaya dalam kehidupan masing-masing. nanti mana yang dah femes, jangan lupa selitkan nama aku bila berucap depan orang ramai ye. take care, garnier :)




p/s : last entri tahun 2010 :)

No comments:

Post a Comment

ISIkepala Anda::