Saturday, March 27, 2010

rasa



>>situasi 1


pagi tadi aku bangun agak lambat sedikit utk ke kelas tambahan.sudah la semalam keletihan dengan aktiviti kemas rumah dan acara kejar mengejar dengan kucing pemalu bapak yang tak beradab asyik nak masuk rumah orang tanpa salam.kena pulak bngun awal pagi utk kelas tambahan smpai tengahari.

aku galas beg,pakai kasut,sama pegang buku dekat tangan kiri sebab tangan kanan masih pegang biskut cismore 2keping yang abang aku belikan untuk bini dia.tiba2 ada makcik mane entah tegur aku dengan wajah yang xbersalah,

"nak pergi kelas ke??"

korang rase dengan beg,kasut n buku dekat tangan tu ade rupa aku mcm nak pergi kedai beli coki2 ke?


>>situasi 2

aku tengah berkerut sendirian dekat dalam kedai runcit apek taman atas.penuh konsentrasi aku cuba berfikir utk mengingat pesanan emak aku yang suruh beli sos tiram ke atau sos cili. tiba2 ada member aku sapa dengan penuh beradab dan tatakesusilaan,

"hoi,jeno!nak beli barang ke?"

korang rase dekat dalam kedai runcit apek taman atas tu ade buat kelas tuisyen ke sampai soalan tu terkeluar dari mulut dia?

>>situasi 3

hari ni aku bangun awal pergi sekolah.7.05 pagi dah menapak pergi sekolah..gila gempak aku datang sekolah awal kan?kan?itulah paling awl dalam sejarah pergi sekolah aku kot.aku lalu jalan short cut menghala ke sekolah dengan lalu sebelah rumah pakcik baik hati ni yang kebetulan terserempak sebelum tegur aku dengan nada peramah.,,

"nak pergi sekolah ke?"


korang rase dengan pakai uniform sekolah cmtu..perlu ke aku jawab soalan tu?

P/s:terima kasih saya ucapkan atas pertanyaan2 bernas anda






No comments:

Post a Comment

ISIkepala Anda::